فرآیندهای سنگ بری

سنگ طبیعی به عنوان یک مصالح ساختمانی، برای دوام، ظاهر متمایز و استحکام مراحل متعددی را باید پشت سر بگذراند. این امر با توجه به بافت، ظاهر، رنگ و اندازه های مختلف سنگ متفاوت خواهد بود. با وجود اینکه برخی از سنگ ها مانند بازالت، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است، فرآیندهای سنگ بری و صنعتگری نیز در افزایش این زیبایی بی تاثیر نخواهد بود.

شرکت بازالت ماکو، پیشرو در تولید سنگ بازالت است و انواع فرآیندها و روش‌های نوین سنگ بری را انجام می دهند. برخی از فرآیندها به تجهیزات و فناوری مدرن تری نیاز دارند، اما بیشتر آنها نیاز به استفاده از اصول قدیمی مانند چکش و اسکنه برای شکل دادن و تراشیدن سنگ دارند. بنابراین، لازم است به آنچه واقعاً در پشت صحنه در طول فرآیند ساخت سنگ می گذرد به دقت بپردازیم.

حکاکی سنگ بازالت با دست

قبل از توسعه ابزارهای حکاکی فلز، از سنگ های سخت تر برای شکل دادن به سنگ های نرم مانند گچ یا سنگ صابون استفاده می شد. فرآیند حکاکی دستی امروزه تا حد زیادی بدون تغییر و یک فرآیند فیزیکی باقی مانده است. در این روش از اسکنه فولادی، ابزار و چکش سنگ تراشی برای کم کردن مواد از بلوک های سنگی بزرگتر استفاده می شود.

سنگ تراشی به طور سنتی برای ساخت نما برای کلیساها، مجسمه ها و شمایل نگاری مذهبی استفاده می شد. با این حال، در طول قرن بیستم، هنرمندان زیادی روی سنگ کار می کردند و شروع به ساختن اشکال انتزاعی ‌تر کردند. برای خواندن ادامه مطلب سنگ بازالت در ساخت اشیا سنگی کلیک کنید.

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن می باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.